میز خدمت تبدیل، تمدید و صدور مجوزهای کسب‌وکار با حضور سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی، سید امیر سیاح رئیس مرکز ملی بهبود محیط کسب‌وکار و روسای اتحادیه‌ها به‌صورت رسمی آغاز به کار کرد.

ميز خدمت خاندوزي

به گزارش همشهری آنلاین، از ۲۳ بهمن میزهای خدمت در ۵۰ میدان و مراکز اصلی تهران دایر می‌شود تا بتوانند مجوزهای کاغذی را به شناسه یکتا تبدیل کنند.

میزهای خدمت برای تبدیل، تمدید و صدور الکترونیکی مجوزها دایر می‌شود تا صاحبان جواز کسب‌وکار به سهولت بتوانند مجوزهای کاغذی خود را به شناسه یکتا تبدیل کنند.

بر اساس حکم ماده یک قانون تسهیل صدور مجوزها، باید تا پایان سال جاری تمامی مجوزهای کاغذی به مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) تبدیل شوند. با برگزاری میزهای خدمت فرآیند ظرف مدت ۲ دقیقه مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا تبدیل می‌شوند.

اطلاعیه مهم درگاه ملی مجوزها درباره تمدید مجوزها

همچنین دبیرخانه هیات مقررات‌زدایی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: از ابتدای اسفند تمدید هم از درگاه انجام خواهد شد، مراجع صدور مجوز همه درهایشان را ببندند.

طبق اعلام این مرکز، شرایط تمدید و اصلاح مجوزها در درگاه ملی مجوزها بارگذاری شده و از اول اسفند، ثبت درخواست تمدید و اصلاح مجوزها هم مانند ثبت درخواست صدور، باید فقط از درگاه ملی مجوزها انجام شود.

بیشتر بخوانید:

اصناف بخوانند ؛ مجوزهای کاغذی تا چه زمانی اعتبار دارند؟

ایلان ماسک در ایران ورشکست می شود! | برخی برای صدور مجوز کسب و کار دوست دارند مردم التماس کنند

دبیرخانه هیات مقررات‌زدایی با ابلاغ این موضوع، به همه مراجع صدور مجوز تا ۲۰ بهمن‌ماه مهلت داده است تا شرایط بارگذاری شده در این درگاه بابت تمدید، اصلاح، توسعه و انتقال مجوزهایشان را بررسی کنند و نقایص احتمالی را به همراه مستندات مربوطه تا قبل از ۲۰ بهمن‌ماه برای اصلاح به این دبیرخانه اعلام کنند.

این دبیرخانه تأکید کرده از ابتدای اسفند ۱۴۰۲ ثبت‌نام خارج از درگاه که تاکنون بابت تمدید مجوزها، مجاز شمرده می‌شد، غیرمجاز و غیرقانونی خواهد بود و همه درگاه‌های تخصصی صدور مجوز بابت ثبت‌نام تمدید مجوز هم باید بسته شوند.

درگاه ملی مجوزها تا پیش‌ازاین فقط خدمت صدور مجوزها را انجام می‌داد و مراجع صدور مجوز اجازه داشتند از متقاضیان تمدید و اصلاح مجوزها، مستقیم و حضوری، ثبت‌نام به عمل آورند؛ اما بر اساس ابلاغیه جدید دبیرخانه هیات مقررات زدایی، با تکمیل درگاه ملی مجوزها برای تمدید، اصلاح و انتقال در همه مجوزها از مسیر این درگاه، اجازه همه مراجع صدور مجوز برای ثبت‌نام حضوری و خارج از درگاه ملی بایت تمدید مجوزها، از ابتدای اسفند منتفی خواهد شد.

کد خبر 830523
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha